Maria Rahamägi: unistades tuleviku haridusest

Maria Rahamägi näeb haridusteenustes perspektiivikat ekspordiartiklit. FOTO: Erakogu

Tulevikus saab iga õpilane oma õpiraja ise kujundada, loodab haridusalgatuse Edumus tegevjuht Maria Rahamägi.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Hariduse kvaliteet ei sõltu mitte ainult selle andmise, vaid ka omandamise kvaliteedist. Kvaliteetse haridussüsteemi mõõdupuu võiks olla verstapost, kus keskkooli lõpuks on õpilased eneseteadlikud: oskavad otsustada ning oma otsuste eest vastutada. See aga eeldab muutusi selles, mil määral on neil oma tunniplaani üle otsustusõigust. Kui praegu saab õpilane valida mõned valikained, siis tuleviku koolis saab ta oma õpiteed suurel määral ise kujundada.

Hariduses on palju tegeletud meetodite, õppekavade ja arengukavadega, kuid süsteemi ennast muuta pole mahti saanud ükski riik. 20. sajandi alguses oli maailmas umbes 300 ametit ning koolis sai õppida 20 ainet. 21. sajandi alguses on maailmas ligi 15 000 ametit, kuid koolis õpivad noored suuresti paarikümmet ainet. Eestiski valdav hinnetepõhine, koole omavahel võrdlev ja edetabelikohtadele jagav haridussüsteem on ülesehituselt sarnane liinitööga, mille eesmärk oli omal ajal toota vaguraid vabrikutöölisi.

02.11.2020 04.11.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto