HARIDUS JA TEADUS ⟩ Neuroteadlane Jaan Aru: kooli ülesanne pole lapse aju programmeerida, vaid seda arendada

Jaan Aru FOTO: Mihkel Maripuu

Õpimeetodite ülemäärane digiteerimine ja mängustamine viib hariduse ohtlikult lähedale ajude programmeerimisele, kirjutab neuroteadlane Jaan Aru.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

See, mis meie haridussüsteem, õpetajad ja õpilased on suutnud, on väga muljet avaldav: meie haridussüsteem on maailma tipus. Aga olgu kohe selgelt öeldud: see ei ole tänu digivahenditele ja tehnoloogia kasutamisele, sest need lapsed, kes praegu meile PISA testiga kuulsust koju toovad, ei ole väikesest peale olnud nutiseadmetes.

Niisiis ei tuleks ilmtingimata järeldada, et koolihariduse üha suurem digiteerimine, mängustamine ja personaliseerimine viib veel paremate tulemusteni. On võimalik, et oleme juba üsna lähedal mõistlikule tasakaalule tehnoloogia ja mõtlemise vahel – ehk edasine digiteerimine ei muuda asja mitte paremaks, vaid halvemaks.

14.11.2020 17.11.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto