Kevad pidurdas transpordifirmade hea hoo

Jürgen Lõhmuse osaühing Jürgeni Kaubavedu osales mullu nelja autoga „Teneti” võtetel. FOTO: 2 × Erakogu

Transport on üks lüli majanduse toimi­misahelas. Kuivõrd on sektorit mõjutanud pealesunnitud ümberkorraldused meil ja mujal maailmas, uurisime kahe väiksema väljaspool suuri linnu asuva transpordiettevõtte juhilt. Ebakindlust on omajagu, aga visad mehed ei kavatse alla anda.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Ise autojuhina palgatööd teinud, 1993. a FIEna transpordiärisse sisenenud ja 2010. a osaühingu Panga Auto asutanud Tarmo Matsik ütles, et tema kallur- ja madelvedusid pakkuval ettevõttel on viis autot. Aktiivses kasutuses on kolm, need teevad tööd kõikjal Eestis, vajadusel Lätiski. Palgal on kolm-neli meest. Kolmveerandi vedudest tellivad pidevad koostööpartnerid, neljandik on juhuslikumat laadi tellimused.

Kõige keerulisem on väikeettevõtte juhi sõnul stabiilse tööjärje tagamine. „Tänavune kevad oli läbi aegade üks raskemaid. Kõik pandi seisma. Aprillist juunini oli olukord väga hapu, juulis sai juba tõsisemalt tööd teha ja ega praegugi nuriseda saa. Eks kallurvedusid on talvel ikka vähem, teenindame peamiselt teedeehitajaid, veame kruusa, liiva ja killustikku, suve teises pooles ja sügisel lisandub vili.”

Jutuga, et tänavu ehitati Eestis palju teid ja kallurvedude nõudlus oli suur, Matsik ei nõustu. Nad on koostööpartneritega arutanud, et tööd on mullusest palju vähem. Mitu aastat ajasid teedeehitajad iga autot tikutulega taga, nüüd oli vaikus. „Kus neid teid ehitati, meie ei tea,” mõtiskles mees. Kas ja millal kallurvedude tegijatele kõvasti tööd ja leiba pakkuvast Rail Balticust või paljuräägitud neljarealistest maanteedest asja saab, ei oska ta samuti arvata.

Tööd vähem ja hind odavam

Hinnad transporditurul tänavu langesid. Peamised põhjused kütuse hinna langus ja nõudluse vähenemine.

18.11.2020 20.11.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto