Brexit tõi Ühendkuningriigi laevaliiklusse palju segadust

Laevafirma Stena Line kahekordistas ro-ro-parvlaevade väljumiste arvu Cherbourgi-Rosslare’i liinil, et tagada kaubavedu Euroopa Liitu kuuluvate Prantsusmaa ja Iirimaa vahel.  FOTO: PHIL NOBLE/REUTERS

Aasta lõpul kiiruga sõlmitud Brexiti-leppe rakendussätted on ajapuudusel lõpuni välja kujundamata ning mitmes valdkonnas luuakse neid käigu pealt. Et suurem osa saareriigi kaubavahetusest toimub meritsi, lõi Ühendkuningriigi lahkumine EList segi ka Inglismaa ümber välja kujunenud laevaliikluse.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamägi ütles, et transpordi valdkonnas hõlmab ÜK lahkumisleping kokkuleppeid lennutranspordi ja -ohutuse ning reisijate ja kaupade maanteetranspordi alal.

«Nähakse ette jätkuv ja keskkonnahoidlik õhu-, maantee-, raudtee- ja mereühendus, kuigi turulepääsu võimalused ei ole samaväärsed ühtsel turul pakutavatega. Lepingus on sätteid, millega tagatakse, et ELi ja ÜK ettevõtjate vaheline konkurents toimub võrdsetel tingimustel, mis ei kahjusta reisijate õigusi, töötajate õigusi ega transpordiohutust,» rääkis Linnamägi.

Praktikas tähendab see, et ÜK kui ELi mõistes kolmas riik saab kehtestada uusi õiguslikke ja administratiivseid tõkkeid, mis võib sadamate külastamisel kaasa tuua uusi tingimusi.

08.01.2021 11.01.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto