T, 27.09.2022

Täielikult põrunud Ferrari võttis Mercedeselt snitti

Karl-Joosep Küngas
Täielikult põrunud Ferrari võttis Mercedeselt snitti
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Mullu pidi punane Ferrari tihti jälgima, kuidas Mercedes võitslejarivis neist möödub. Vahel isegi ringiga.
Mullu pidi punane Ferrari tihti jälgima, kuidas Mercedes võitslejarivis neist möödub. Vahel isegi ringiga. Foto: Hasan Bratic/SIPA/Hasan Bratic/SIPA

Vormelimaailma on viimastel hooaegadel valitsenud täielikult Mercedese meeskond, kes kroonitud alates 2014. aastast eranditult maailmameistriteks. Samuti on samas vahemikus triumfeerinud ka nende üks pilootidest. Tegelikult on punane Ferrari sakslaste edu püüdnud pidevalt lähima konkurendina väärata, kuid nende kahjuks pole sõitjad suutnud auto potentsiaali täielikult ära kasutada.

Kui vähemalt mitmel eelneval hooajad lõpetati meeskondlikus arvestuses teise või halvemal juhul Red Bulli järel kolmandada, siis möödunud aasta oli täielik õudusunenägu. 2020. aastal lõpetati kokkuvõttes alles kuuendal kohal, olles kehvem lisaks Mercedesele ja Red Bullile veel ka McLarenist, Racing Pointist ja Renault’st. Kui võrrelda kolme viimase võistkonna ja Ferrari eelarved, siis ei tohiks võitjas sugugi kahtlust olla, kuid rajal oli olukord täiesti teine. Küündib ju Ferrari eelarve 450 miljoni euroni, kui McLaren, Racing Point ja Renault’ peavad leppima enam kui 200 miljonit vähemaga.

Tunamullu tõusti lõpuks Mercedese varjust välja ja heideldi igal GP-l võidu nimel. Seda peamiselt tänu suurepärasele jõuallikale, mis kasutas efektiivsemalt kütuse liikumist mootoris. Nõnda arendati palju rohkem jõudu, kuid peagi nägi Rahvusvaheline autoliit (FIA), et asjad liiguvad reeglitega vastuollu ja nõudsid Ferrarilt muutusi.

Märksõnad
Tagasi üles