Või Marina Tsvetajeva mõtisklust sellest, et naised ei armasta mehi, vaid Armastust, ja mehed mitte Armastust, vaid naisi. Ja ta otsis armastuses naiste vastu seda, mida ei leidnud armastuses meeste vastu – otsis lõpuks kurba, hukutavat armastust, mis tõotas juba eluajal põrgus põlemist.
Ühiskond võib seadusandlikult kahel suvalisest soost inimesel lubada paari astuda, soetada lapsi (kahel naisel on seda lihtsam teha, ent mehed võivad, kui neil on raha, leida surrogaatema või lapsendada lapse), ent need otsused ei muuda midagi inimeste sisemuses, kes jäävad end endiselt teistsugustena tundma.
Enamik Euroopa riike kinnitab oma lojaalsust ja võrdset suhtumist nii traditsiooniliste kui samasooliste liitude puhul, ent see ei välista sugugi LGBT kogukonna liikmete sisemisi hirme.
«Sul on kaks isa ja pole ühtegi ema?» – äkki hakatakse nende lapse üle koolis naerma.
«Aga kas meie pere ei mõjuta meie lapse orientatsiooni vaba valikut?»
«Kas säilivad suhted sugulaste, sõprade, kolleegidega? Millised naljad on nüüdsest meie juuresolekul lubatud ja millised keelatud?»
Kas üldse on abieluinstitutsioon, et tema üle vaielda? Tunnistan, et mulle tundub veidi humoorikas, et samasooliste abielude küsimus erutab inimesi ajal, mil traditsioonilise abielu institutsioon on kogu tsiviliseeritud maailmas sisuliselt lõhutud ja lakanud olemast. Tänapäeval pole eriti palju haritud, jõukaid, hea töökohaga naisi, kes himustaksid mehele minna. Neil on üks või mitu last, ent see ei tähenda sugugi, et nad vajaksid abielutunnistust, laulatust ja isegi koos elamist – olgu või armastatud mehega.