Kas disaini džinn täidab näitusekülastaja soovid?

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uue püsiekspositsiooni «Sissejuhatus Eesti disaini» näitusevaade. Fotod: Hedi Jaansoo / Eero Vabamägi FOTO: Hedi Jaansoo

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uus püsiekspositsioon «Sissejuhatus Eesti disaini» annab ülevaate meie materiaalset kultuuri enim mõjutanud hoovustest alates 20. sajandi algupoolest.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Iga Lorupi karahvini, Lutheri tooli, Vasara emailkannu ja Tarbeklaasi vaasi taga on inimene. Keegi, kes omandas (rakendus)kunsti hariduse ja pühendas sellele oma elu. Seeriatoodang pole anonüümsete kätepaaride orjatöö, vaid kõige taga on kellegi mõte, kirg, visioonid ja ponnistused. Disain on ajastu märk.

Rääkides minevikust, räägime tegelikult minevikku tähistavatest asjadest. Sedasi on näiteks sektsioonkapp, polümeerist Vigri ja Vana Toomase lamp ühed püsivamad nõukogude aja monumendid, mida niisama naljalt ei giljotineeri nagu pronksist Leninit, Stalinit ja Kingisseppa. Iga ajastu kätkeb disaini oma elutunnetuse ja seetõttu on paljud disainibutiigid muutunud lausa elustiilipoodideks. «Sissejuhatus Eesti disaini» joonistab hästi välja disaini allumatu natuuri. Iga ajastu loob disainile omad ootused ja põhimõtted.

23.01.2021 26.01.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto