Aksel Part: turvalised rattarajad kesklinna vaid kümne päevaga

Aksel Part FOTO: Kristjan Teedema

Ettenägelikumad linnad võtsid juba koroonakevadel kasutusele meetmeid auto­liikluse osakaalu järsu kasvu vältimiseks. Muu hulgas rajati kilomeetrite viisi uut jalgratta­taristut, laiendati kõnniteid, piirati autode sõidu­kiirust ning toetati elanikke rahaliselt jalgrataste ostmisel ja/või parandamisel.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Koroonakriis on kestnud piisavalt pikalt, et teha usaldusväärseid järeldusi selle mõju kohta eri valdkondades. Liikumise seisukohalt kujutab koroonakriis endast ohtu langeda sügavamale autokesksusse, sest inimeste liikumisviiside valik on muutunud kriisi mõjul individualistlikumaks. Samas pakub kriis unikaalseid võimalusi liikuvuse ambitsioonikaks ümberkujundamiseks.

Maailma linnades on kriisi vältel liikumine drastiliselt vähenenud. Tööandjad pakuvad üha enam võimalust töötada kodus, meelelahutusasutused on kas suletud või nende lahtiolekuaeg on piiratud ning isegi koolid pole alati avatud. Sellised muutused elukorralduses vähendavad nõudlust liikumise järele. Samal ajal pole liikumine vähenenud ühtlaselt kõigi liikumisviiside puhul.

25.01.2021 27.01.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto