R, 30.09.2022

Uue omanikuga Ridango vaatab ookeanide taha

Uue omanikuga Ridango vaatab ookeanide taha
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Ridango juhi Erki Lipre sõnul on valdkonnas müügiprotsess väga pikk ja võib kesta kolm aastat. Seetõttu hinnatakse hangetel edukaks osutumise tõenäosust väga detailselt.
Ridango juhi Erki Lipre sõnul on valdkonnas müügiprotsess väga pikk ja võib kesta kolm aastat. Seetõttu hinnatakse hangetel edukaks osutumise tõenäosust väga detailselt. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Seni peamiselt Põhjamaades tegutsenud piletisüsteemide arendaja Ridango soovib uue omaniku käe all kanda kinnitada ookeanide taga ja laieneda Austraaliasse ning Põhja-Ameerikasse. Ettevõtte juht Erki Lipre rääkis Kuku raadio saates «Majandusruum», et Eesti ühistranspordi piletiteenused on tänu tugevale e-riigile tipptase, mida mujal maailmas on keerulisem pakkuda.

Möödunud aasta lõpus sai Ridango uue juhi ja uue omaniku. Kuidas see tegevust muutnud on?

Tõsi ta on, eelmisel aastal investeeris Baltcapi kasvu- ja väljaostufond Ridangosse ja omandas enamusosaluse. Näen seda positiivses vaates, sest annab ettevõttele uue hingamise ja võimaluse institutsionaalse investoriga pikemaid plaane teha ja kaugemasse tulevikku vaadata.

Kui vaatame turgu, siis sageli meie valdkonnas ongi, kas oled konsolideerija või ühel hetkel konsolideeritakse sind. Täna vaatame kasvu mõttes tulevikku positiivselt ja sooviksime pigem ise vaadata väiksemaid ettevõtteid, keda omandada.

Kas kasvamine võiks olla ka turgude ja toodete mõttes?

See strateegia on tegelikult mitmetahuline. Kindlasti soovime, et tänase äri – eelkõige ühistranspordi piletisüsteemid linnadele ja maakondadele – ja tooteliiniga areneksime uutele turgudele ja suurematele projektidele.

Kindlasti ka strateegiline pool: kuidas saame täiendavaid tooteid turule tuua? Mis võiksid olla täiendavad meie olemasolevale lahendusele? Peale piletisüsteemide pakume ka reaalajasüsteeme, mis puudutab seda, kus asuvad sõidukid, kas nad on ajast ees või maas jne.

Ridango toodetega puutume enim kokku Tallinna ühistranspordis või Elronis. Millised on suurimad kliendid?

Märksõnad
Tagasi üles