Uue põlvkonna WRC-masin pakub sõitjatele teistmoodi väljakutse

Toyota meeskonna praegune rallimasin: Yaris WRC. FOTO: Reporter Images/EPA/Scanpix

Autoralli MM-sari astub järgmisel aastal hübriidajamiga masinatele üle minnes tehnoloogia ja keskkonna mõttes küll sammu edasi, kuid toore jõu ja kiiruse mõttes on tegemist sammuga tagasi. 

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kiirusekao põhjus on äärmiselt lihtne. Nimelt peab uutel rallimasinatel lisaks peal olema ca 100 kg kaaluv mahukas aku, mis võimaldaks talletada piisavalt energiat (n-ö elektrihobujõude), et jõuda ilusasti punktist A punkti B.

See on lihtsustatud põhjendus, ent sinna juurde tuleb arvestada ka teisi, väiksemaid reeglimuudatusi, mille tulemusena tuleb näiteks ümber seadistada ja kujundada seniseid tiivakesi, mis masinatele ohtralt surujõudu tekitavad. 

10.02.2021 12.02.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto