Selle tragöödia süngetest varjudest on teinud filmi «Konverents» vene režissöör Ivan I. Tverdovski. Tegemist on tema neljanda täispika filmiga ning nagu ka varasem looming, on «Konverents» saanud arvukalt auhindu maailma filmifestivalidel. Tegu ongi tõupuhta festivalifilmiga; neile, kes lähevad kinno otsima meelelahutust ning leevendust argimuredele, ei tohi seda soovitada puhtalt vaimutervislikel põhjustel, küll aga neile, kes on valmis sisse vaatama inimhinge sügavaimatesse ja süngeimatesse nurkadesse.
17 aastat hiljem korraldab üks ellujäänutest, pärast tragöödiat nunnaks läinud Nataša (Natalja Pavlenkova) sellessamas saalis mälestusürituse. Mingi bürokraatliku tobeduse tõttu saab seda registreerida vaid kui konverentsi, siit ka filmi irooniline pealkiri. Kui meie mälestuses seostub «Nord-Osti» tragöödia eeskätte Christopher Nolani filmiga «Tenet», kes sellest inspireeritult Tallinna linnahalli õhkulaskmise korraldas, siis Tverdovski läheneb loole märksa subtiilsemate tööriistadega.