Pärast riigi lukkupanekut on internetist tellitud pakkide maht olnud Itella Smartposti pakiveo äriüksuse juhi Rauno Parrase sõnul suurem kui jõuluajal, mis on tavaliselt pakiveoteenuse osutajatele kõige intensiivsem hooaeg.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kui Postimees saabub teisipäeva pärastlõunal Laagris asuvasse Smartposti ööpäev läbi tegutsevasse pakisorteerimiskeskusesse, käib pakihoones tihe sebimine.

Kullerid toovad pakid sisse, kaup vaadatakse üle ja edasi asetavad kiired käed saadetised sorteerimislindile, mis mõne minutiga automaatselt asukoha numbri järgi inimeste kauba lindilt maha lükkab. Lindilt maha lükatud saadetised laovad pakkijad kastidesse, kastid omakorda tornideks, mille kullerid hiljem auto peale võtavad. Protsess on kiire ja korralik.

Töökiirus keskuses on päeval aga petlik – tegelikult on päev võrreldes öise ajaga rahulik. Nimelt jõuab kümnetest ja kümnetest tuhandetest saadetistest, mis päevaga Smartposti keskusest läbi käivad, umbes 80 protsenti keskusesse õhtul. Öine vahetus, kus töötab üle kahekümne inimese, peab tagama, et pakid oleksid hommikul valmis sihtkohta liikuma.

Tellitakse rohkem kui pühade ajal

Pakiveo maht on praegu uskumatu, kuna inimesed enam kaubanduskeskustesse ostlema ei pääse. «Käes on jõulud,» võtab keskuse tööd juhtiv Rauno Parras olukorra kokku. Esimeste koroonajõulude ajal tuli keskusel tavakuudega võrreldes poole rohkem pakke laiali toimetada. Riigi lukku minekuga liigub aga isegi rohkem pakke kui talvistel pühadel. Tavalise kolme pakiringi asemel tuleb Smartpostil neid nüüd teha neli või viis päevas.

Maht pakiäris hakkas kasvama, kui kuulutati välja eriolukord. Toona ei oldud selleks aga valmis.