HARIDUS JA TEADUS ⟩ Triin Lauri, Kaire Põder, Andre Veski: kas Eesti PISA haridustorn on viltu?

Selle laua ääres istuvad Miina Härma Gümnaasiumi õpilased olid ühed nendest, kes sooritasid 2019. aastal PISA testi ning aitasid Eestile kõrgeid tulemusi saavutada. FOTO: Kristjan Teedema

Riigiteadlane Triin Lauri (Tallinna Ülikool), ökonomist Kaire Põder (EBS) ja andmeteadlane Andre Veski (Starship Technologies) tutvustavad Postimehe raamatugrandi pälvinud projekti «Kas Eesti PISA on viltu?».

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD) läbiviidav ülemaailmne rahvusvaheline õpilaste õpitulemuslikkuse hindamisprogramm PISA on elevust tekitanud juba pea kaks kümnendit. Kui PISA algne idee seisnes paljuski maailma rikkamate ja arenenumate mõõduvõtus, siis hiljuti on pikalt triumfeerinud Soome ja Kagu-Aasia tippude kõrvale tõusnud ka Eesti.

Raamatu «Kas Eesti PISA on viltu?» eesmärk on vaadata Eesti PISA tulemuste taha. Nagu ikka, on mündil alati kaks poolt. Kui haridusedu töötab paljude hüvanguks, siis mündi varjupoolel on gruppe, mis paraadpildile ei sobi: venekeelsed, ainelises puuduses olevad lapsed, positiivsete või negatiivsete erivajadusega õpilased jne.

27.03.2021 30.03.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto