L, 3.12.2022

Starbucks 50: olla kolmas koht kodu ja töö kõrval

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Starbucks 50: olla kolmas koht kodu ja töö kõrval
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Starbucksi kohvik Frankfurdis Saksamaal.
Starbucksi kohvik Frankfurdis Saksamaal. Foto: Jan Huebner/Blatterspiel via www.imago-images.de/imago images/Jan Huebner

Pool sajandit tagasi asutatud Starbucks ei olnud algul üldsegi mitte kohvikukett, vaid röstimisfirma ja kohvipood, kus pakuti umbes 30 sorti kohviube. Eriliseks tegi poe asjaolu, et esimest korda said ameeriklased seni peamiselt Robusta ubadest tehtud kohvijoogi asemel nautida kvaliteetset Arabica ubadest valmistatud kohvi. Kohvipoes oli võimalus ka kõikidest sortidest valmistatud jooki maitsta.

1971. aprillis avasid inglise keele õpetaja Jerry Baldwin, ajalooõpetaja Zev Siegl ning kirjanik Gordon Bowker Seattle’is esimese kohvipoe, mis sai Herman Melville’i romaani «​Moby Dick» tegelaskuju järgi nimeks Starbucks Coffee, Tee, and Spice.

Maailma suurimaks tänapäevaseks kohvikuketiks kujundas ettevõtte selle pikaajaline juht ja suuromanik Howard Schultz.

1953. aastal sündinud Schultzil ei olnud pärast ülikooli lõpetamist erilist ettekujutust, mida ta sooviks teha. Töötanud mõne aja Michiganis suusakeskuses, sai temast seejärel New Yorgis Xeroxi müügimees, kust värvati omakorda Rootsi köögitarvikute tootjasse Hammarplast. 1979. aastal sai temast Hammarplasti USA üksuse juht. Muu hulgas vastutas ta USA kohvitootjate seadmetega varustamise eest.

Märksõnad
Tagasi üles