Team Estoniaga ei kaasne pudrumäed ja piimajõed, vaid arengut soodustav keskkond

Autospordialadest on Eestis kõige rohkem harrastajaid rallil ning just seetõttu mahutus Autosport Team Estoniasse koguni kuus rallisportlast.  FOTO: Ain Liiva / Virumaa Teataja

Märtsi alguses avaldas Eesti Autospordi Liit (EAL), et loob sportlaste abistamiseks ja tunnustamiseks koondise, mis kannab nime Team Estonia. Nädala eest kinnitati 15-liikmeline koondis, millest lõviosa moodustavad rallisõitjad. Valikusse kuuluvad veel ringraja, kardi, drifti ja rallikrossi esindajad, kuid ka e-sportlane. Väljavalitute hulka nimetati ka kolm andekat tüdrukut: kiirendus­sportlane Kendra Kingo, kardisõitjad Carmen Kraav ja Mia-Mariette Pankratov.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Ühe populaarsema autospordiala ehk ralli esindajaid kuulub koondisesse kuus. Ralli eelistamine oli EALi teadlik samm ning tänavu WRC3 klassis võistlev rallisõitja ja värske koondislane Gregor Jeets on alaliiduga ühel nõul.

«Rohkem tulebki innustada seda ala, kus Eestis on kõige rohkem harrastajaid. Oleks selleks ringrada, siis oleks pidanud neid rohkem koondisesse valima. Meil reaalselt ongi rallil praegu rohkem sõitjaid ja see oli õige, et meid koondise valimisel eelistati,» oli Jeets kindlal veendumusel.

Ainsa ringrajasõitjana on koondises esindatud Tristan Viidas, kes sõidab sel aastal taas Saksamaal ning kelle suurimad eesmärgid on seotud suvel toimuva Nürnburgringi 24 tunni sõiduga. Eestis on küll vähe maailmatasemel autosportlasi, kuid seda enam on Viidase sõnul hea meel näha, et toetatakse neid, kes välismaal oma karjääri ellu viivad.

«Lihtsalt superäge on olla sellise koondise liige. Kindlasti on lihtsam minna koostööpakkumisega kellegi juurde ja näidata, et mul on ka autospordiliidu tugi taga. Et ma ei ole lihtsalt üksiküritaja, vaid minu taga on ametlik organisatsioon,» selgitas Viidas.

Koondisesse kuulub ka Eesti parim e-autosportlane Risto Kappet, kes kuulis Team Estoniast sõprade kaudu. Nood soovitasid tal kandideerida. Registreerimisvormis olid Kappeti jaoks mõned naljakad punktid, mis mõeldud rohkem klassikalistele võidusõitjatele. «Küsiti, milline on minu eelarve ja kui palju ma toetust tahan. Panin sinna reale null. Virtuaalselt sõites mul ju otseseid kulusid pole. Kütust ja materjale ei kulu, kui teen avarii, siis need midagi ei maksa,» ütles Kappet.

30.03.2021 01.04.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto