Peeter Veegen: tromb maailmamajanduse aordis

Peeter Veegen. FOTO: Erakogu

Suessi kanali liivakaldasse kinnijooksnud konteinerilaev lõi mitmeks kuuks segi kogu maailma transpordilogistika. Peame mõtlema fundamentaalsetele põhjustele, mis meid on sellisesse olukorda viinud, kirjutab pensionärist visionäär, kaugsõidukapten Peeter Veegen.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Globaalne majandus on ­efektiivne ­rahaliselt, aga hukatuslik loodusele ja kliimale. Miks me veame tooraineid, valmistooteid ja toitu ühest maailma ­äärest teise, kui väga paljut võiks leida ­lähemalt? Globaalse logistika ­võtmesõna on komponentide tootmisele spetsialiseerumine eri riikides ja lõpptoote ­väljalase teistes. Siin on komponentide kohale­jõudmine õigel ajal otsustava ­tähtsusega. Karta võib, et konteinerilaeva liivasõit seiskas töö nii mõneski tehases. Tagajärgede klaarimisega tegelevad kindlustusseltsid, reederid, kaubasaajad/kaubasaatjad, ekspediitorid ja juristid aastaid.

Suurim probleem, mis meie kliimat, loodust ja tulevikku ohustab, on tarbimisorgia, mis on üles piitsutatud reklaamipoliitika ja turumajanduse konkurentsiga. Lihtsameelsele tarbijale tehakse selgeks, et võidab see, kellel on surres kõige rohkem asju; veidi jõukamaid meelitatakse maailma vallutama reisides.

03.04.2021 06.04.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto