Võidusõidumaailma kuninglik sari vormel 1 naasis Euroopasse. Sel nädalavahetusel kihutati Itaalias Imola ringrajal, kus peetud Emilia Romagna GP võitis kolmandalt stardikohalt alustanud Max Verstappen, kes möödus avasirgel nii Sergio Perezist kui ka parimalt stardikohalt alustanud Lewis Hamiltonist.

Ehkki võistluse alguses sõideti Nicholas Latifi väljasõidu tõttu mitu ringi turvaauto taga, toimusid GP kõige põnevamad sündmused 33. ringil. Esmalt sõitis Hamilton rajalt välja ning tal läks teele tagasi tagurdamiseks palju aega.

Veidi pärast Hamiltoni väljasõitu tegid suure avarii George Russell ja Valtteri Bottas, kelle kokkupõrke tõttu näidati punast lippu ehk võistlus peatati. See oli vesi Hamiltoni veskile, sest inglane oli küll üheksandal kohal, aga GPd alustati jooksva stardiga ehk võistlejad olid piltlikult öeldes hanereas ja vahed olid olematud.

Kui GPd jätkati, võttis Verstappen ohjad raudselt enda haardesse ega loovutanud neid kordagi. Hamilton möödus kolmandana lõpetanud Lando Norrisest paar ringi enne lõppu ning teenis võistluse kiireima ringi eest ka ühe lisapunkti.

F1-sarja üldarvestuses on Verstappen teine, kaotades Hamiltonile punktiga. Järgmine GP sõidetakse 2. mail Portugalis.

Kvalifikatsioon:

Imola ringrajal näitas kõige kiiremat minekut seitsmekordne maailmameister Lewis Hamilton (Mercedes), kes sõitis parimal juhul ajaks 1.14,411. Kogenud briti jaoks oli tegemist karjääri 99. ajasõidu triumfiga. 

Tema kõrvalt stardib homsele võidukihutamisele Red Bulli sõitja Sergio Perez (+0,035), kolmas oli teine Red Bulli mees Max Verstappen (+0,087), kellele järgnesid omakorda Charles Leclerc (Ferrari, +0,329), Pierre Gasly (Alpha Tauri, +0,379) ja Daniel Ricciardo (McLaren, +0,415). 

Hamiltoni tiimikaaslane Valtteri Bottas pidi kvalifikatsioonis piirduma alles kaheksanda kohaga. Esialgses ajatabelis teiseks platseerunud Lando Norris (McLaren) suutis oma kiirel ringil ühes kurvis liiga agaralt lõigata, mistõttu tema parim tulemus tühistati ning GP-le peab ta startima seitsmendalt lähtekohalt. 

Kolmas vabatreening:

Viimasel treeningul sõitis kõige parema ringiaja 1.14,958 välja Max Verstappen (Red Bull). Mõnevõrra üllatuslikult platseerus teiseks Lando Norris (McLaren; +0,456) ja alles kolmanda aja sõitis välja Lewis Hamilton (Mercedes; +0,557). Kusjuures Erinevalt Verstappenist ja Hamiltonist, kes kasutasid pehmet rehvisegu, olid Norrise autol all keskmise seguga rehvid.

Kolmiku kannel oli teine Red Bulli sõitja Sergio Perez (+0,593), järgnesid Charles Leclerc (Ferrari; +0,780) ja Pierre Gasly (AlphaTauri; +0,932).

Teine vabatreening:

Teisel vabatreeningul oli kiireim Mercedese piloot Valtteri Bottas, kes edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni vaid 0,01 sekundiga. Kolmanda aja sõitis välja AlphaTauri piloot Pierre Gasly (+0,078).

Neljanda ja viienda aja sõitsid Ferrari mehed. Carlos Sainz kaotas Bottasele 0,283 ja Charles Leclerc 0,820 sekundiga.

Vabatreeningu lõpus üritas Leclerc veel kõvasti suruda, ent sõitis teelt välja. Tegelikult oli Ferrari piloot vabatreeningu kiireim, ent tema parim ring tühistati, sest ta ületas rajamärgistusi. Rajal püsimist jälgivad kohtunikud eriti pingsalt, sest koguni 11 pilooti jäi rajamärgistuste ületamise tõttu oma ringiajast ilma.

Tehniliste probleemidega võidelnud Red Bulli piloot Max Verstappen sai kirja alles 14. aja (+1.448).

Esimene vabatreening:

Imolas jäi esimesel vabatreeningul teistele alistamatuks Mercedesega kihutav soomlane Valtteri Bottas, kelle parimaks ringiajaks märgiti 1.16,564. Soome vormeliässa selja taga oli väga tihe andmine, sest teiseks jäänud meeskonnakaaslast Lewis Hamiltoni edestas ta 0,041 ja Red Bulli piloot Max Verstappenit 0,058 sekundiga.

Esimesel vabatreeningul nähti ka punast lippu. 20 minutit enne sessiooni lõppu põrkasid omavahel kokku Red Bulli teine sõitja Sergio Perez ja Alpine sõitja Esteban Ocon. Kui esimesel tekkis tulemuseks rehvipurunemine, siis teine enam jätkata ei saanud ning tema sõiduvahend eemaldati kraanaga rajalt.

Kvalifikatsioon:

Algab laupäeval kell 15.