HARIDUS JA TEADUS ⟩ Riin Seema: koroonakriis ja selle mõju elukaare erinevatele loomulikele arengukriisidele

Riin Seema FOTO: Erakogu

Sotsiaalses isolatsioonis olemine ei ole laste ja noorte psühhosotsiaalse arengu jaoks loomulik keskkond, kuid vanema põlvkonna arenguülesanne pole selle suhtes nii tundlik, kirjutab TLÜ Haridusteaduste Instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Inimese elukaares saab täheldada kaheksat loomulikku psühhosotsiaalse arengu etappi või kriisi. Igal kriitilisel perioodil on eriline arenguülesanne, mille võib läbida edukalt või edutult. Näiteks on teismeliseiga oma minatunde kujunemise periood läbi füüsiliste ja vaimsete annete otsimise ning kaaslastega suhtlemise. Arenguülesande luhtumise korral noor ennast ei leiagi. Laps vajab kriitilistel perioodidel täiskasvanu kohalolekut, mõistmist ja toetust.

Noorte täiskasvanute arengukriisi keskmes on intiimsus ja armastus. Keskealiste loomulikuks ülesandeks on hoolitsemine ja hoolimine. Halval juhul on tulemuseks üksijäämine, enesekesksus ja ühiskonnast eemaldumine.

24.04.2021 27.04.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto