Sirje Toomla: Aeglaselt ja naeruväärselt – ebatõhusa keeleõppe nurgakivi

Sirje Toomla FOTO: Sille Annuk

Võõrkeele õppimine võib käia innukalt ja tõhusalt, aga ka vaevarikkalt ja kasina eduga. Vähetähtis pole seejuures, kas seda soosivad metoodika ja õppematerjal – räägin ühest halvast näitest.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kui töö pakub huvi, on tulemust kergem saavutada kui hambad risti ebameeldivaid asju tehes. Seda vast oleme kogenud kõik. Õppimisega on sama lugu. Kui võrrelda näiteks sügava nõukogude aja algklasside õpikuid praegustega, siis tundub, et tänapäeva koolijuntsudel läheb õppimine märgatavalt libedamalt.

Vene keel on oluline, nagu on tähtis iga võõrkeel – iga õpitud keel avab justkui ukse uude maailma. Kuid kas see, mida põhikooliõpilased õpivad vene keele tundides, ikka avab selle ukse? Heitsin pilgu oma teismelise järeltulija vene keele õpikusse ja leidsin sealt oi kui palju üllatusi. Paraku peamiselt halbu.

24.04.2021 27.04.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto