PM Nädal ⟩ Kuidas väljendavad disainitud esemed oma ajastu väärtushinnanguid?

Anu Põder (1947–2013). «Enne etteastet». 1981. Segatehnika. Eesti Kunstimuuseum. FOTO: Stanislav Stepaško

Aastate 1970.–1980. eesti kunstis ja disainis on palju kattuvusi ja kokkupuutepunkte. Paljud kunstnikud, disainerid ja arhitektid tegutsesid ühtaegu mõlemas valdkonnas: kunstierialade lõpetajad kujundasid masstooteid või lõid väikestes tiraažides tarbekunsti, arhitekti- või disaineriharidusega loojad jälle tegelesid sageli ka kujutava kunstiga. Meie näitus Kumus vaatlebki kunsti ja disaini põiminguid hilise nõukogude aja Eestis: kuidas disainerlik mõtteviis ja loomemeetod väljendus kontseptuaalsetes teostes ning kuidas kunsti abil tõstatati disainiprobleeme ja otsiti neile lahendusi.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

«Kunst on disain on kunst» paneb loodetavasti märkama, et meid ümbritsevad ruumid ja esemed on alati kellegi kujundatud ning väljendavad seega ka oma loomise ajal ühiskonnas valitsevaid väärtushinnanguid, hoiakuid ning ettekujutust sellest, mida inimesed vajavad ja tähtsaks peavad. Järgnevalt toome välja paar tööd ning vaatleme neid põgusalt omas kontekstis.

Mall Tomberg (1927). «Geomeetriline». 1975. Vill, põime. Eesti Ajaloomuusteum. FOTO: Stanislav Stepaško
28.05.2021 31.05.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto