Elektrifirmad: liinid jäävad kehtivate tasudega hooldamata

Enefit Connecti liinivõrk. Pilt on illustratiivne. FOTO: Marko Saarm / Sakala

Tarbijatel pole olnud viimastel aastatel põhjust elektri võrgutasude üle nuriseda: keskmiselt on need viimase kolme aastaga jaotusvõrgus langenud 17 protsenti. Elektrifirmade sõnul ei saa selline olukord aga kaua kesta, sest tariifide alanemine on saavutatud hooldusmahu vähendamise arvelt, mis võib kujuneda suisa ohtlikuks. Elektrilevi möönab hinnasurvet, kuid lubab oma arenguvisioonis hindu siiski madalal hoida.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Et keerulisest elektriturust paremini aru saada, alustame algusest. Eestis korraldab jaotusvõrgu (madal- ja keskpinge) hooldamist tänavusest aastast Eesti Energia tütarettevõte Enefit Connect, kes võttis üle Elektrilevi varem sõlmitud lepingud. Jaotusvõrgu hooldustööd toimuvad kahte viisi: osa töid teeb Enefit ise, teised käivad piirkondlike raamlepingute alusel, mis on tavaliselt kahe kuni viie aasta pikkused. Partnerid kõrvaldavad rikkeid, hoiavad liinialused puhtana, hooldavad väiksemaid alajaamu ja teevad muid hooldus- ja ehitustöid.

Iva on aga selles, et kõik need raamlepingud on sõlmitud indikatiivse mahuga, mis tähendab, et tööde maht pole kunagi garanteeritud. Enefit Connect saab ise otsustada, millal, kui palju ning mis hooldustöid ta sisse tellib. Ja kui raha ei ole, siis on esimene kokkuhoiu koht just hooldustööd, ütlesid Postimehega rääkinud anonüümsust palunud elektrifirmade juhid. Ka Enefit Connectilt teenust ostva Elektrilevi varahaldusjuht Rasmus Armas kinnitab seda. «Kuna remondi- ja hooldustööde eelarve raames tuleb esmajärjekorras tagada vahendid rikete likvideerimiseks, on hinnakasv toonud kaasa mõjusid teistele remondi ja hoolduse tegevustele,» ütles ta Postimehele.

18.01.2022 19.01.2022
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto