Merenduse lühiuudised

Kari Ruffe Nurmi ületamas Soome lahte oma pilliroost 8-meetrise purjepaadiga. FOTO: Esa Kekki

Pilliroost purjekal Tallinnast Helsingisse

Soome purjetaja ja mereseikleja Kari Ruffe Nurmi tõestas katseliselt, et pilliroost valmistatud alusega on võimalik ületada Soome laht ning jõuda Tallinnast Helsingisse. Paadi ehituseks kasutas Nurmi Soome järvepilliroogu, kokku kulus paadi kokku köitmiseks kilomeetri jagu köit. Paadi pikkus oli kaheksa ning laius kaks meetrit. Pilliroopaadi kerele jäikuse andmiseks on sellesse seotud ka puidust ristlatid. Norra teadlase Thor Heyerdali Atlandi ookeani ületamiseks kasutatud pilliroopaadi RA eeskujul valmistatud alus toimetati Piritale Kalevi Jahtklubi sadamasse treileril, et kasutada Soome lahe ületamiseks ära lõunatuult. Reis võttis kahel seiklejal aega 30 tundi, vahepeal pidid seilajad liiga tugeva tuule tõttu purje rehvima ning ootama ilma paranemist. PM

Tallink taastab laevaliikluse Rootsiga

Tallink avab ligi 16-kuulise pausi järel taas Tallinna-Stockholmi liini alates 9. juulist, piletimüük väljumistele on avatud. Karantiinivaba reisimine Eesti ja Rootsi vahel taastub alates 1. juulist, Tallink taasalustab oma tegevust samm-sammult ning esmalt pakutakse Tallinna-Stockholmi liinil väljumisi ülepäeviti ja ühe laevaga. Laevadel on tagatud piisavad sotsiaalse distantsi hoidmise võimalused ning samuti jätkatakse pardal rangete hügieeni- ja desinfitseerimise nõuetega. Enne reisi broneerimist palub ettevõte reisijatel veenduda, et neil on õigus sadamas sihtriiki siseneda. PM

5,9 miljoni euro eest rajab Nordecon Tallinna Vanasadama D-terminali ümbrusse uusi liiklus- ja tehnolahendusi.

Ühendati maailma pikim merealune elektrikaabel

Norra ja Suurbritannia lõpetasid maailma pikima merealuse elektrikaabli paigaldamise, teatas teisipäeval Norra elektrivõrkude operaatorfirma Statnett. 720 kilomeetri pikkune North Sea Link ühendab Norra Suldali ja Suurbritannia Blythi. Kaabli kaudu edastatakse Briti tuuleenergiast toodetud elektrit Norrasse. Suurbritannia saab vastu Norra hüdroelektrijaamade elektrit. Testimist alustatakse 1. oktoobril. Projekti hinnanguline maksumus on 1,5–2 miljardit eurot. Seni oli pikim merealune elektrikaabel Nordlink, mis ühendab Norrat ja Saksamaad. BNS

Bellingshausen loodab taas ookeanile pääseda

13. juunil Fääri saartelt Põhja-Atlandi ookeani ületamist alustama pidanud Eesti ekspeditsioonilaev Admiral Bellingshausen on ikka Fääri saartel Tórshavni sadamas ning ootab ilmastikuolude paranemist. Üle Atlandi liiguvad järjest kolm suurt tsüklonit, mis mõjutavad ilma täpselt selles koridoris, kus Reykjavíki suunduda plaaninud Admiral Bellingshausen pidanuks purjetama. Laine kõrguseks prognoositakse ookeanil keskmiselt kuus-seitse meetrit, tuule kiiruseks aga 30 meetrit sekundis ning ekspeditsiooni juhi Tiit Pruuli sõnul pole mõtet minna laevaga sellistesse oludesse riskima. Uus võimalik väljumisaeg Fääri saartelt oli kavandatud tänaseks. PM

16.06.2021 18.06.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto