Estonia uuringuid seganud signaali tõttu jäid olulised mõõtmised tegemata

Vrakiuuringutel sonari (pildil) tööd seganud signaali põhjustaja ei ole teada.  FOTO: Madis Veltman

Parvlaev Estonia uurimise käigus oli muret tekitav 3D sonarit seganud signaal, ütles ohutusjuurdluse keskuse juht Rene Arikas eile toimunud pressikonverentsil. Vaatamata segajatele oli siiski võimalik teha mitmeid olulisi uuringuid.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Arikas rääkis, et kui uuringumeeskond esimesel päeval 3D-sonariga tööle hakkas, oli sonari nähtavuse ulatus tavapärane ehk umbes 150 meetri raadiuses. «Esimesel päeval kuskil tunniks ajaks tuli segaja peale ja sealt edasi oli järgnevatel päevadel suur osa ajast meil segaja peal. See tähendab, et nähtavus 3D-sonariga jäi vahemikku 20–50 meetrit.»

Sonari segaja tekitas muret seetõttu, et plaanis oli mõõta laeva põhja kallet ja laevakere läbipainet. «Selleks oligi vaja, et meil oleks võimalik suures ulatuses 3D-sonariga pilt saada, aga need kaks asja jäid meil tegemata,» ütles uuringujuht Rene Arikas.

Hoolimata segajast sai siiski ära teha mitmed suured ja olulised mõõdistustööd. Näiteks said väga täpselt ära mõõdistatud laeva piki- ja põikiprofiilid.

20.07.2021 22.07.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto