Finnairilt kahjutasu nõudnud pidid kinni maksma lennufirma hiiglaslikud õigusabiarved

Hilinemiste pärast Finn­airilt kompensatsiooni nõudnud reisijad pidid kinni maksma lennufirma hiiglaslikud õigusabiarved. FOTO: Caro/Schuelke

Hilinemiste pärast Finn­airilt kompensatsiooni nõudnud reisijad pidid kinni maksma lennufirma hiiglaslikud õigusabiarved. Tarbijakaitse oli andnud küll soovituse, et ­Finnair peab reisijaile valuraha tasuma. Ka hagi sisse anda aidanud Rootsi firma tõotas, et kui kohus hüvitist ei määra, ei kaasne kaebamisega mingeid kulusid.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Väntsutused said alguse jaanuaris 2016, mil Finnair oli äsja kasutusse võtnud esimesed Airbus 350 lennukid. Paraku kimbutasid uusi liinilennukeid algul tehnilised probleemid. ­

Veebikeskkond The Australian Frequent Flyer kajastab kahe reisija kaasusi, kus ühes jõudis pseudonüümi ­nicnet kasutav reisija koos perega Shanghaisse kuuetunnise hilinemisega Finn­airi lennuki ­piduririkke tõttu, teises jäi pseudonüümi SandyS taha varjunu aga ­Finnairi lennu hilinemise tõttu maha järgnevast Bangkok-Sydney lennust ning kaotas muude ebamugavuste kõrval 80 000 Qantase püsilendajapunkti, mida ta oli kasutanud reisi upgrade’imiseks äriklassi.

Tulenevalt EL 261/2004 regulatsioonist on lennufirmad kohustatud maksma reisijaile 600 eurot kompensatsiooni, kui enam kui 3500 km pikk lend jõuab sihtkohta üle neljatunnise hilinemisega. Finnair keeldus aga hüvitist tasumast, kuivõrd lennukivalmistaja vea ilmnemine kvalifitseerub valuraha maksmist välistava erakorralise asjaoluna.

16.08.2021 18.08.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto