Isegi «moosiriiul» saab elektrist jõudu juurde

Filipiini konstruktor-leiutaja Kyxz Mendiola loodud elektriline õhusõiduk Koncepto Millenya. Lennukiirus kuni 64 km/h ja lennuaeg 10–15 minutit. Fotol on õhusõiduk 2018. aasta 23. septembril katsetustel Batangas Filipiinidel.  FOTO: ELOISA LOPEZ

Piloodita õhusõidukid ehk rahvakeeles droonid on praeguseks kättesaadavad praktiliselt kõigile. Vähem teada on asjaolu, et ehitatakse ka nii suuri droone, et need suudavad inimesi kanda. 6. juulil 2021 andis Euroopa Lennuohutusamet (EASA) esimesele ettevõttele Euroopas loa hakata seeriaviisiliselt tootma kaheistmelisi elektrilisi multirootoritega õhusõidukeid Volocopter 2X.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

E-VTOL-õhusõidukeid (Electrical Vertical Take-off Landing – elektrilised püststartivad-maanduvad) on aktiivselt arendatud viimased kümme aastat. Kuigi alguses olid ehitajateks põhiliselt hobikonstruktorid, on nüüdseks oma prototüübid valmis saanud ka suured lennukitootjad Boeing ja Airbus. Mis siis teeb elektrikopteri nõnda ahvatlevaks?

24.08.2021 26.08.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto