Robert Pajussaar: kuhu on teel Muhu- ja Saaremaa?

Robert Pajussaar FOTO: Maanus Masing/Saarte Hääl

Saaremaa ja Muhumaa ei seisa enam ammu maailma üksildasel serval. Mõista nende tulevikuväljavaateid on meie esimene ühine proovikivi. Alles siis saame rahus hakata vastama küsimustele, kas, kuidas ja kuhu meie kaua arutatud püsiühendust rajama hakata, kirjutab Saaremaa Ettevõtjate Liidu juhatuse esimees Robert Pajussaar  (Eesti 200 valimisnimekiri).

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Loomulikult ei suundu saared ise kuhugi. Inimtegevus aga küll. Kuigi nii mõnigi saarlane seda sooviks, ei ole Saaremaa mõni eraklik paradiisisaar maailma serval. Iga aastaga suureneb Saare maakonna ja mandri vahelise transpordiühenduse kasutamine vähemalt 10 protsenti. Parvlaevaliikluse mahtudest moodustavad 80 protsenti meie külalised ja teenust osutavad ettevõtted. Nendest suur osa on turistid, suurürituste külastajad ja suvitajad, kes korra aasta soojematel kuudel sõpradele külla sõidavad. Ning nendest läbikäimistest võidavad meie kohalikud poed, kohvikud ja majutusasutused.

Eesti aina kasvav kiindumus Muhu- ja Saaremaa vastu tõstab samal ajal märgatavalt koormust parvlaevaliiklusele. Suures väinas on mõistlik sõitma panna maksimaalselt kolm parvlaeva korraga. Praegu sõidab Virtsu ja Kuivastu vahel neid kaks. Suvel toimuvate lisareiside ajal kolm. Mandriinimesi siia meelitav kultuuriprogramm aina tiheneb, nagu ka kaubavedu, mis kasvab vähemalt samas tempos või isegi kiiremini. Tänane parvlaevaliiklus ei jõua kaasas käia elatustaseme tõusuga paarikümne aasta pärast, mida Saare- ja Muhumaa naudivad.

09.10.2021 12.10.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto