Meremajanduse asekantsleri argipäev – pikk töönimekiri, lühike meeskonnapink

Meremajanduse asekantsleri Kaupo Lääneranna sõnul LNGst tuleviku rohelise laevakütusena enam ei räägita, kuigi veel alles oli see mainstream. Samas on LNGsse tehtud palju investeeringuid. Pildil Elengeri uue LNG-laeva ristimine Tallinna kruiisisadama terminalis.  FOTO: Sander Ilvest

19. aprillil asus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis ametisse meremajanduse asekantsler Kaupo Läänerand. Uue kõrge ametikoha loomine oli merendusvaldkonna ettevõtete, organisatsioonide ja ekspertide ning poliitikute kokkulepe, millega loodeti parandada merenduse koordineerimist pärast eraldiseisva mereadministratsiooni ehk veeteede ameti liitmist transpordiameti koosseisu.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Ministeeriumi kodulehe järgi kureerib meremajanduse asekantsler Eesti kui mereriigi turundamist, meremajandusvaldkonna analüüsi ja õigusloomet, panustab Eesti kui mereriigi rolli tähtsustamisse ja Eesti meremajanduse valdkonna konkurentsivõime tõusu ja vastutab projekti «Laevad Eesti lipu alla» arendamise ja tulemuste eest. Pärast esimest poolaastat uues ametis tegi asekantsler kõrgetasemelise visiidi Brüsselisse, et arutada merepoliitikat ELi ja teiste liikmesriikide esindajatega. Läänerand märkis, et tema riigimehelik eesmärk on hoida meremajanduse juhtimise kvaliteet kõrge, olla kuluefektiivne ja hoida merenduse kompetentsust.

Ülesannete loetelu on aga pikem. Lisaks on Lääneranna tööplaanis uue merenduspoliitika ehk merenduse valge raamatu koostamine ja kevadel algatatud ümarlaua juhtimine, merenduse rohepööre ja riigile kuuluvate laevadega seotud reform. Aga samuti parvlaevaühenduse probleemid Saaremaa, Hiiumaa ning väikesaartega; veeteede hoiukava ja jäämurdekava.

24.11.2021 26.11.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto