ARVUSTUS ⟩ Kuidas on olla kõige kohalikum kväärkunstnik?

Karl Pärsimägi (1902–1942), «Autoportree pärlitega», umbes 1935, õli, Eesti kunstimuuseum. FOTO: Stanislav Stepaško

Kumu kolmanda korruse B-tiiva kõverikus kunstisaalis avatud Liis Pählapuu kureeritud «Talomuro ilmaruum», näitus modernismiperioodi Lõuna-Eesti loojatest, resoneerub viimasel paarikümnel aastal tugevnenud murdealade eneseteadvusega.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Regionalismiga tegelev näitus osutab oma võluva võrukeelse pealkirjaga ehk ühele tõusvale trendile, mis alles hakkab end lahti kerima. Koroonaaeg oma rapsivate otsustega näitusesaale kord kinni, kord lahti hoida muudab raskeks kindlate tagastustähtaegadega rahvusvaheliste rändnäituste korraldamise. Raskusi on ka projektidega, milles kombineeritakse välismaist kodumaisega. Nii on muuseumitele paratamatu, et tuleb süvitsi tegeleda omamaise materjaliga, kohalikes kogudes püüli sõeludes.

Eduard Timbermann (1905–1935), «Viljandi järv», 1930, Akvarell, Eesti kunstimuuseum. FOTO: Stanislav Stepaško
29.11.2021 01.12.2021
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto