Jüri Lember: tuletõrjega leiba vedama?

Jüri Lember FOTO: Saarte Hääl

Piltlikult väljendudes on riigil kavas tema kasutuses olevate ujuvvahendite näitel analüüsida, kas tuletõrjeautot sobiks kasutada leivaveoks või hakkab see tulekustutusvõimekust ohustama. Sellega tuli majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kõigi avalike kanalite kaudu lagedale 17. detsembril, rääkides laevastike ühendamisest, kirjutab merendusnõukoja liige, Eesti Mereakadeemia rektor 2000-2006 Jüri Lember.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kogu taasiseseisvumise ajal on meil nappinud riiklikku merepäästevõimekust ja see vajakajäämine on suuresti vabatahtlike õlul. Ükskord keegi küsis, et kas meie merepääste võimekus on võrreldes 28. septembriga 1994 kasvanud. Olin sunnitud pead vangutama ja lisama, et loota saame jätkuvalt vaid oma naabrite soomlaste ja rootslaste alustele ning helikopteritele.

Kas merereostuse tõrje võimekus on 30 aastaga paranenud ja piisav? Kümmekond aastat tagasi kavandati piirivalvele kahte uut reostustõrjevõimekusega laeva. See pidi olema miinimumide miinimum, et meie rahvusvahelisi kohustusi täita. Ehitati ainult üks.

04.01.2022 06.01.2022
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto