K, 6.07.2022

PM MONTE CARLOS ⟩ Tänak selgitas, millistes oludes on Hyundai konkurentsivõimeline

Puuduvad varuosad ei lase soovitult seadistada
Karl Mihkel Eller
Tänak selgitas, millistes oludes on Hyundai konkurentsivõimeline
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Romain Thuillier/Hyundai Motorsport / Romain Thuillier

2019. aasta autoralli maailmameister Ott Tänak hoiab Monte Carlo MM-etapil kahe võistluspäeva järel viiendat kohta. Eestlane sõnas meediatsoonis, et tänane päev oli palju parem kui eilne.

Tänaku jaoks pole Monte Carlo ralli sujuvalt kulgenud, sest Hyundaid on ilmselgelt olnud kiirusega hädas. Seda on tunnistanud kõik Lõuna-Korea autotootja tiimi sõitjad. Tänak rääkis eile õhtul lisaks, et Hyundail on probleeme ka varuosadega.

Muredest hoolimata polnud Tänak täna WRC otseülekandes masenduses, vaid rääkis pigem optimistlikul noodil. «Olime üsna stabiilsed. Hommikul oli veidi probleeme, aga suutsime lahenduse leida ja pärast seda on kõik üsna sujuvalt toiminud.

Samuti oleme täna päris palju infot kogunud ja kiirus pole katastroof. Kui katsed on tavapärased Monte omad, oleme üsna konkurentsivõimelised. Kui suur kiirus ja hea pidamine, siis jääme hätta,» selgitas ta.

Liider Sebastien Loebile kaotab Tänak 56,7 sekundit. Eestlane võitleb neljanda koha nimel Thierry Neuville'i, Craig Breeni ja Gus Greensmithiga, kes on kõik 20,6 sekundi sees.

Tänak tunnistas, et pole võitlust kohtade nimel kuigi palju jälginud, sest võistlust on veel sõita küll ja küll. «Homme on ilmselt jälle üsna keeruline päev. Hoiame oma rütmi. Sisteroni (tänavu nimega Saint-Geniez / Thoard – toim.) katsel näeme ka lund, nii et oleme Monte Carlos tagasi,» viitas eestlane, et tänavu on võistlus olnud üllatavalt kuiv ja tavapärase asfaldiralli moodi.

Eesti ajakirjanikega vesteldes märkis Tänak, et Hyundai olukord Monte Carlos pole lõpuks nii hull, kui esialgu paistis. Eile öösel toimunud 45 minuti pikkuse teeninduspausi jooksul oli võistkonnal käed-jalad tööd täis, et tegeleda nii käigukasti kui ka diferentsiaalidega. «Natuke oli stress ja kaos, aga üleöö suudeti enamus asjad ära teha,» rõõmustas Tänak, kelle sõnul ei saa seadistust aga soovitult timmida, sest neil pole varuosi, millega seda teha.

Saarlane tunnistas, et kiiruse poolest pole tal väga juurde panna. «Oleme sõitnud nii nagu oleme ja katsume nii jätkata. Vaatame, mida see pühapäevaks annab.»

Oodatud Sisteroni katse kohta mainis Tänak, et olud peaksid olema üsna lumised. «Seal võib rehvivalikuga siia-sinna minna. Täpselt paras kilometraaž, kuhu võiks minna nii naelrehvi kui ka slikiga, aga kes teab, kumba väravasse pall lõpuks läheb. Eks näis, kas olud muutuvad üleöö.»

Kuidas on lood aga hübriidajamiga: kui tuntav on sealt tulenev lisaõjud? «Kui on head olud ja pidamist palju, siis on sellest muidugi kasu. Samas kui on libe ja keeruline, ei lähe jõud alati otse maha, vaid paneb lihtsalt ratta ringi käima. Hübriidstrateegiat ja kõike saaks omajagu arendada. Sõidame Monte ära ja siis saame ka teiste autode pealt võrdlevaid tulemusi,» vastas ta.

Märksõnad
Tagasi üles