N, 2.02.2023

Vambola Paavo: rongiga Riiga – kui Kolgata tee

, ajakirjanik
Vambola Paavo: rongiga Riiga – kui Kolgata tee
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Vambola Paavo
Vambola Paavo Foto: Kristjan Teedema

Ajaloost on teada, et 1930. aastatel sai Tartust kaks korda päevas Balti kiirrongiga Riiga ja seal ümber istuda Berliini või Königsbergi rongile. Olid ajad, kui saadi Balti ekspressi sõiduplaan ühendada Tallinna-Helsingi laeva ning Riiast edasi sõitvate rongide graafikuga. Ent praegu ei suudeta ühildada riigisisest Tallinna-Valga «porgandi» graafikut piirilinnast Riiga mineva Läti rongi omaga. Tulevane kultuuripealinn on Euroopa perifeeria.

Me vaidleme lätlastega rahvusvahelise rongiliikluse dotatsiooni üle. Rahvusvaheline rongiliiklus toimib kõikjal kommertsalustel. Kui Tartu soovib Riiaga rongiühendust, siis lepitagu valitsuste tasemel kokku naabriga kommertsalustel käitamine ja rong hakkaks liikuma mõne kuu pärast. Piletipoliitika Liivimaa eri osades ongi erinev. Vahel on ju piir. Ka taristutasud erinevad. Pealegi on eestlased ise süüdi, et on ajanud kõik hinnad kodumaal üle mõistuse kalliks.

Rahvusvahelised piletid on kallid igal pool ja kusagil Euroopas pole sõitmine nii odav kui meil. Toon näite Poolast. Kui sõita Varssavist Krakówisse (310 km) siis tavalise kiirrongiga maksab üheotspilet 46 eurot ja ülikiire Pendolinoga 60 eurot. Välismaal olles me hindade üle ei kauple. Me oleme nagu teismeline poiss, kellele küll tüdruk meeldib, aga ei oska talle läheneda.

Märksõnad
Tagasi üles