K, 6.07.2022
Priit Hõbemägi ⟩ Ajakirjanduse sisupakkujate eesmärk ei ole enam reklaamitulu, vaid kasutajaskonna lojaalsuse tagamine
Postimees Grupi trükimeedia väljaanded. Foto: Postimees
Priit Hõbemägi
, peatoimetaja
Ajakirjanduse sisupakkujate eesmärk ei ole enam reklaamitulu, vaid kasutajaskonna lojaalsuse tagamine
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1

Harvardi ülikooli teadlane Clayton M. Christensen avaldas 1997. aastal raamatu «Innovator’s Dilemma» («Innovaatori dilemma»). Raamat tekitas ärimaailmas tormi ning tõi kasutusse järgmistel aastatel väga populaarseks muutunud «tehnoloogilise katkestuse» mõiste. Seda hakati nimetama ka 21. sajandi alguse kõige mõjukamaks majandusideeks.

Clayton N. Christensen
Clayton N. Christensen Foto: swiss-image.ch/Wikimedia Commons

Christensen väitis teadusliku uurimise andmete tulemusel, et suured ja edukad firmad ei suuda pikas perspektiivis tippu püsima jääda ning jäävad alla uutele tulijatele ühel paradoksaalsel põhjusel – et nad teevad kõike täiesti õigesti! Edukad suurfirmad keskenduvad oma klientide kõige rikkamale ja kasumlikumale rühmale, tehes viimastele meeldivaid ja ettevõttele väga kasumlikke tooteid. Samal ajal ilmuvad turule uued alustajad, kes loovad ja teevad odavamaid ja viletsama kvaliteediga tooteid ning söövad ennast nende abil vähehaaval juba olemasolevale turule sisse, suunaga alt üles. Aja jooksul ja ise edasi arenedes võtavad nad lõpuks üle nii kliendid kui ka turu. Endistele tippfirmadele jääb vaid turu ülemine, ehk nn premium-osa, aga see ei suuda neid enam üleval pidada.

Märksõnad
Tagasi üles