Kogu hinnalae kehtestamise diplomaatiline maagia seisneb selles, et EL ja G7 loovad sanktsiooni, mis sisuliselt kohaldub riikidele, kes ise piirangutele alla ei kirjuta. Kõik ostjad soovivad kindlustada hiiglasliku tankeri kõhus loksuva mitmesaja miljoni dollari väärtuses naftalasti ohtude eest, mis pikal merereisil varitsevad. Varem on kuni 90 protsenti Vene naftalaadungitest kindlustatud ELi ja Suurbritannia ettevõtete poolt. Teiste riikide kindlustusfirmadel sisuliselt puudub võime selliseid riske maandada.
Hinnalaega seotud tegevuspiirang taastab Euroopa kindlustusseltside võimaluse jätkata Vene naftasektoriga seotud äritegevust.
Nii plaanivadki lääneriigid siduda hinnalae tähtsate kindlustus- ja mereveoteenuste kättesaadavusega. Kui kolmandate riikide turuosalised maksavad Vene nafta eest rohkem kui 60 dollarit barreli kohta, siis puudub neil ligipääs tavapärastele kindlustusteenustele, samuti ei tohi sellisel juhul naftat vedada mõne ELi riigi lipu all seilav tanker.
Euroopa Liitu võib samas süüdistada ka silmakirjalikkuses, sest tegelikult leppisid liikmesriigid suve alguses – kui veel hinnalae ideest kõva häälega ei räägitud – üldse kokku selles, et kindlustusteenuseid Vene naftale osutada ei tohi. Seega taastab praegune hinnalaega seotud tegevuspiirang sisuliselt ikka Euroopa kindlustusseltside võimaluse jätkata Vene naftasektoriga seotud äritegevust.
Lõpuks kokku lepitud hinnalagi – 60 dollarit barreli kohta – tekitab õigusega naftaturu jälgijates vastakaid tundeid. See on märgatavalt kõrgem Vene toornafta tootmise omahinnast, mis jääb vahemikku 12,5–40 dollarit barreli kohta. Samuti on viimastel nädalatel Uralsi toornafta hind maailmaturul langenud allapoole kehtestatud piirhinda – ehk praegu ei oleks hinnalael mingisugust mõju Putini sõjakirstu täitmisele. Kirsina tordil hindavad analüütikud, et riigieelarvet koostades on Venemaa arvestanud nafta müügituluga 60–70 dollarit barreli eest. Lisades siia praegu viimase viie aasta tugevaima rubla vahetuskursi võimalikul langemisel tekkiva lisapuhvri Vene riigieelarve jaoks, võib julgelt öelda, et plaan hinnalae abil «Putinit karistada» tundub olevat kanajalgadel. Või pigem isegi läbikukkunud.
Lääneriigid ja Venemaa mängisid hinnalae kehtestamise kaasuse juures klassikalist «argpüksimängu». Kahjuks olid venelased selles osavamad ja suutsid naftaekspordi järsu vähendamise ähvardustega lääneliitlased, saba jalge vahel, taganema sundida.