On täiesti arusaadav, et vaidlused on ebameeldivad. PRIA ei saa ega taha avalikkuse ees konkreetseid juhtumeid detailselt lahata, küll aktsepteerime, et see õigus on ettevõtjal. Peame oma vaidlused selles vormis ja ruumis, mis seadus on ette kirjutanud. PRIA roll makseagentuuri ja riigiasutusena on lisaks õiguskorra tagamisele ka meiega eriarvamusel oleva taotleja inimlik ja väärikas kohtlemine ning mõistmine ka pingelistes olukordades, kus valitsevad erimeelsused ja emotsioonid.
Maaelu toetuste üldine süsteem on läbimas suurt muutust. PRIA arendab kogu toetuste süsteemi suunas, et taotlejaid aidata riskide maandamisel juba enne taotluse esitamist. Seda võimaldab uuel programmperioodil lubatud tulemuspõhise toetuste süsteemi põhimõte. Sellisel juhul pole toetuse väljamaksmiseks vaja kontrollida, mitu akent või ust või naela ehitusel kulus, mis need maksid või kellelt neid osteti. Olulisem on tehtud kulutuse mõõdetav mõju ettevõttele, kogukonnale, ühiskonnale või keskkonnale. Ka lihtsustatud kulumeetodite rakendamine on võimalus, mis vähendab bürokraatiat nii ettevõtja kui ka PRIA vaates.
Koostöö on kahepoolne. Ettevõtlikud ja tublid inimesed, kes midagi teevad, mõnikord ka riskivad ja teinekord ka eksivad. See käib nii taotlejate kui ka PRIA kohta. PRIA soovib, et keeruliste olukordade juures säiliks vastastikune austus ja soov teist osapoolt mõista, mis samas ei pea tähendama kõiges ühel meelel olemist.
Keskmiselt esitatakse aastas PRIAle 52 000 taotlust ja ühes aastas maksame välja üle 300 miljoni euro toetusi. Võrdluseks toome välja, et aastas vaidlustatakse keskmiselt 200 otsust (0,4%), millest omakorda kohtutesse jõuab vaid 30–40 taotlust (0,08%). Veelgi harvemad on kriminaaluurimised, kus uuritakse ja kahtlustatakse tahtlikku toetuspettust.